Welcome To Forum #Pahang

webmaster.webchat.org
 
HomePortalCalendarGalleryFAQSearchRegisterMemberlistUsergroupsLog in

Share | 
 

 BUAH YG MENJADI TANDA TANYA

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
kilogram



Number of posts : 10
Age : 34
Localisation : Teluk Intan
Registration date : 2007-04-01

PostSubject: BUAH YG MENJADI TANDA TANYA   Sun Apr 08, 2007 7:43 pm

Satu pertandingan menjawab teka-teki telah diadakan antara sang monyet dan kura-kura. Al-kisahnya, mereka sebenarnya nak beradu kekuatan, tetapi tidak mahu menggunakan cara cerita zaman kanak-kanak dulu yang mana arnab berlumba lari dengan kura-kura..
Mengikut mereka, zaman IT ni lebih baik mereka menggunakan kepintaran akal dalam menjawab teka-teki. Teka-teki dimulakan dengan monyet (yang agak angkuh) bertanya soalan kepada kura-kura..

Monyet : Apakah yang sama macam lembu, muka macam lembu, ekor macam lembu, tanduk macam lembu... tetapi bukan lembu..

Kura2 : Nanti aku fikir sekejap..

Monyet : Jangan lama-lama sangat. Ini tak main talian hayat tau! (Monyet merasakan bahawa kura-kura pasti tidak boleh menjawab soalannya.)

Kura2 : Aku rasa jawapannya ialah.... GAMBAR LEMBU... Betul tak nyet??

Monyet : Betul!!

Kura2 : Soalan tu, budak pra sekolah pun boleh jawab.

Monyet : Ye lah tu.... Soalan kau pulak macamana?? Aku tak sabar nak jawab ni..

Kura2 : Buah apa yang sering menimbulkan pertanyaan??

Monyet : Ada berapa talian hayat?

Kura2 : Aku bagi kau teka sampai 3 kali.

Monyet : Durian..

Kura2 : Salah..

Monyet : Rambutan

Kura2 : Salah jugak

Monyet : Buah tangan

Kura2 : Pun salah

Monyet : Kalau semua salah.... apa jawapannya?

Kura2 : Buah epal

Monyet : Kenapa buah epal??

Kura2 : Tu.. kau dah buat pertanyaan..... Ini bermakna buah epal lah jawapannya. Ini bermakna aku menang!!!

Kura2 meninggalkan monyet yang masih termanggu-manggu memikirkan jawapan yang diberi oleh kura-kura tadi.
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/kilogram
kizoe



Number of posts : 134
Localisation : Cheras,lepih,kuantay,temeloh,jerantet
Registration date : 2007-03-30

PostSubject: Re: BUAH YG MENJADI TANDA TANYA   Sun Apr 08, 2007 11:38 pm

buah ciku la weiii
Back to top Go down
View user profile
Mugen



Number of posts : 254
Age : 25
Localisation : Temerloh
Registration date : 2007-03-31

PostSubject: Re: BUAH YG MENJADI TANDA TANYA   Mon Apr 09, 2007 3:07 am

entah .
ciku kew ?
Very Happy .
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/muzakir
kizoe



Number of posts : 134
Localisation : Cheras,lepih,kuantay,temeloh,jerantet
Registration date : 2007-03-30

PostSubject: Re: BUAH YG MENJADI TANDA TANYA   Mon Apr 09, 2007 5:04 am

entah .
ciku kew ?
.

kah dah ada tanda tanyer tu....
Back to top Go down
View user profile
Mugen



Number of posts : 254
Age : 25
Localisation : Temerloh
Registration date : 2007-03-31

PostSubject: Re: BUAH YG MENJADI TANDA TANYA   Fri Apr 13, 2007 12:32 pm

biar lah rahsia.
huahua .
Smile .
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/muzakir
Sponsored content




PostSubject: Re: BUAH YG MENJADI TANDA TANYA   Today at 6:41 am

Back to top Go down
 
BUAH YG MENJADI TANDA TANYA
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Tanya
» Pakhi to go back to her home and Anshuman-Tanya to start life afresh
» Is this the last we seen of Tanya??
» My little shop ? ! Goddesses, sets, lots of 4?, 5?, SSL
» tumhari pakhi - written update - 18 February 2014

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Welcome To Forum #Pahang :: Umum :: lawak-
Jump to: